La ràdio és, sens dubte, el mitjà de comunicació menys usat per part del sistema educatiu. I menys encara de manera sistemàtica. És per això que cal aprofitar les seves virtualitats educatives i integrar el treball radiofònic en les tasques escolars. És lògic que, dins de les tecnologies de la informació i la comunicació –TIC-, aparegui el treball amb els mitjans de comunicació de masses (televisió, ràdio, premsa, internet, etc.).
La ràdio és un mitjà viu que promou la comunicació, facilita la lectura i la comprensió dels textos i agilita les tasques de redacció dels alumnes. És per això que cada cop més escoles i instituts estudien el fenomen radiofònic sistemàticament. El treball radiofònic resulta un estímul que potencia les activitats escolars des de diferents perspectives:
- Reforça el treball en equip.
- Fomenta el debat i l'aprofundiment dels temes.
- Estimula l'ús de la comunicació oral, ensenya a utilitzar la veu, amplia el vocabulari, ensenya -en definitiva- a saber expressar-se.
- Incita a la reflexió i al respecte per l'interlocutor.
- Responsabilitza els nois i noies en una tasca que va més enllà de l'activitat escolar. A més, altres nens i adults poden avaluar el seu treball.
- Possibilita l'estudi, la reflexió i el debat a partir d'una fórmula divertida.
Crec que després de la sessió didàctica de l'últim dia i després de la lectura d'aquest article crec que és molt interessant la introducció de la radio a les escoles. Tan per fer-se amb les noves tenologies com per tots els punts esmentats anteriorment.
Per més informació cliqueu aquí
Per veure exemples de sesions didactiques cliqueu aqui
No hay comentarios:
Publicar un comentario